‘Bij Mr-Orange werken professionele techneuten met communicatieskills. Een zeldzame combinatie’
Stichting Welzijn Lochem (SWL) is een innovatieve welzijnsorganisatie die klaarstaat voor alle burgers in de gemeente Lochem in Gelderland, van oud tot jong, van kwetsbaar tot zelfstandig, van mantelzorgers tot vrijwilligers. Zo zorgt SWL voor een inclusief Lochem, waar iedereen mee kan doen. Bij SWL werken ongeveer dertig mensen verspreid over verschillende locaties. Bjorn Klein Brinke, manager facilitaire zaken bij SWL, is onder andere verantwoordelijk voor de IT-omgeving van de stichting. Bjorn over zijn ervaringen met
Mr-Orange.
Behoefte aan een betrouwbare partner die onze behoeften begrijpt
Onze IT-omgeving speelt een cruciale rol bij het realiseren van onze doelstellingen en daarom is het belangrijk dat we samenwerken met een betrouwbare partner die onze behoeften begrijpt. Voordat we met Mr-Orange gingen samenwerken, werkten we samen met een andere IT-dienstverlener. Deze kleine partij kon slechts aan enkele van onze behoeften tegemoetkomen, en heeft ons aanbevolen om eens bij Mr-Orange om advies te vragen.
Vertrouwen
Ons eerste contact met Marco Hoedt, eigenaar van Mr-Orange, was direct een positieve ervaring. Marco is open en vriendelijk en begreep heel snel wat wij nodig hadden. Al tijdens het eerste gesprek kwam hij met een passend voorstel. Dat gaf ons direct het nodige vertrouwen.
Heldere communicatie
Wat Mr-Orange onderscheidt, is het vermogen om duidelijk te communiceren. Hun planningen zijn realistisch en als ze iets niet direct kunnen oplossen, leggen ze goed uit wat daar de reden voor is en wanneer ze er wel mee aan de slag gaan. Die beloftes maken ze altijd waar. Deze heldere communicatie zorgt ervoor dat we, ondanks de fysieke afstand tussen Lochem en Waalwijk
– het thuis van Mr-Orange – in de praktijk dat gevoel van afstand helemaal niet ervaren.
Beheer groot deel IT-omgeving
Mr-Orange beheert een groot deel van onze IT-omgeving, zoals switches, hubs, accesspoints en onze Microsoft 365-omgeving inclusief e-mail. Op dit moment zijn ze bezig met onze nieuwe SharePoint-omgeving. Bovendien werken onze medewerkers via een digitaal bureaublad, waardoor ze overal kunnen werken waar ze dat willen.
Techneuten met communicatieskills
Meestal ben ik degene die contact heeft met Mr-Orange. Ik weet aardig wat van IT, maar bij mijn collega’s ligt dat over het algemeen wat anders. Ook van hen hoor ik positieve geluiden. Dat is echt een dik compliment waard: als mijn collega’s zelf rechtstreeks met de helpdesk van Mr-Orange bellen, krijgen ze een begrijpelijk verhaal. De supportmedewerkers van Mr-Orange kunnen technische zaken begrijpelijk uitleggen, dat kan echt niet elke techneut. Voor mij is het een geruststelling dat mijn collega’s ook direct met hen kunnen communiceren zonder eerst via mij te hoeven gaan.
Betrouwbaar, klantgericht en flexibel
Kortom: de samenwerking met Mr-Orange bevalt ons al jaren uitstekend. Ze zijn betrouwbaar, klantgericht en denken goed met ons mee. Ze begrijpen niet alleen hoe de technische aspecten moeten werken, maar ze kunnen ook de vertaalslag maken van de behoeften van onze organisatie naar de techniek. Het gaat er tenslotte om dat mijn collega’s en ik prettig – maar ook veilig – kunnen werken. Ze zijn flexibel en als dat nodig is stemmen ze hun dienstverlening af op onze kantoortijden. Als bepaalde zaken geüpdatet moeten worden, zoals firewalls, is dat voor ons onhandig als dat tijdens werktijd gebeurt. Dat is geen probleem voor Mr-Orange, dat doen ze gewoon ’s avonds. Onze samenwerking zorgt ervoor dat de IT-omgeving van SWL betrouwbaar en efficiënt functioneert. Zo kunnen wij ons met een gerust hart focussen op de doelstellingen van Stichting Welzijn Lochem.