IT met persoonlijke aandacht, dat is waar Mr-Orange voor staat. Wat dat betekent, daar schreef Marjon de Visser, algemeen directeur bij Mr-Orange, al eerder een blog over. Daarnaast willen we een omgeving creëren waarin mensen zich veilig voelen. Dan hebben we het niet – alleen – over cyberveiligheid, maar vooral over je veilig voelen als mens, om te zijn wie je bent. In deze blog vertelt Marjon waarom het belangrijk is dat we daar allemaal ons steentje aan bijdragen.
Sociale armoede
Ik schreef al in mijn eerdere blog dat het vandaag de dag wel lijkt of niemand meer weet hoe je een praatje pot moet maken. Een sociaal praatje, een beetje aandacht voor elkaar, het is ver te zoeken. Ik merk het bijvoorbeeld wanneer ik uit eten ga. Als je door een restaurant naar je tafel loopt en je zegt mensen gedag, lijkt het wel alsof ze van je schrikken. Iedereen zit zo in z’n eigen bubbel, het liefst met de neus in de telefoon. Ik vind dat zorgelijk en het dreigt erger en erger te worden. Als de jeugd niet meer leert hoe belangrijk het is om wat aandacht voor elkaar te hebben, dan wordt die sociale armoede alsmaar groter.
Persoonlijke benadering
Die persoonlijke benadering, die aandacht voor elkaar, laat dat nou net een van onze speerpunten zijn bij Mr-Orange. Dat ons dat aardig lukt, blijkt wel uit onze klantreviews. Onze collega’s weten dus gelukkig nog wel hoe het moet. Ook naar elkaar toe is er tijd voor persoonlijke aandacht, en daar ben ik best een beetje – veel – trots op. Misschien is het voor ons iets makkelijker dan wanneer je bij een multinational werkt, dat zou kunnen. Hoe dan ook: ik vind het belangrijk om te weten wat onze collega’s blij maakt als ze niet aan het werk zijn, wie hun partners zijn en hoe hun kinderen heten. Daarom doen we ook minimaal een keer per jaar een activiteit met partners en kinderen erbij. Misschien heel kneuterig, maar dat maakt nou net het verschil.
Waar gehakt wordt, vallen spaanders
Wat voor mij ook onderdeel is van een veilige werkomgeving, is dat mensen niet bang zijn om fouten te maken. Waar gehakt wordt, vallen spaanders, zo is het nu eenmaal. Ook bij ons gaan er dingen mis. Natuurlijk balen we allemaal enorm als dat gebeurt, zeker als een klant daar last van heeft. Maar we zien het vooral als leermomenten. We leren ervan, passen onze procedures aan en dat maakt ons weer een beetje beter. Dat weten onze collega’s. Niemand hier zal denken: Oh nee, ik heb een fout gemaakt, nu moet ik me verstoppen. Fouten maken hoort er gewoon bij. Dat lossen we samen op en door…
Warme sfeer
Die open cultuur, die zorg en aandacht voor elkaar, maakt dat mensen zich op hun gemak voelen. Dat geldt niet alleen voor collega’s, maar ook voor klanten, leveranciers en andere relaties. Als bijvoorbeeld een klant terloops laat vallen dat een naaste van hem of haar in de lappenmand zit, dan doen we daar iets mee. Ook onze jongens – ja, waar blijven de meiden in de IT? – zijn hier heel alert op. Onlangs kwam een van hen terug van een klantbezoek. Hij had in de wangelgangen iets opgevangen over een persoonlijk jubileum van onze IT-contactpersoon. ‘Misschien kunnen we een bloemetje sturen?’, droeg hij aan. Dat hij daaraan denkt, daar word ik blij van! Dat draagt allemaal bij aan een warme sfeer. Het gaat niet alleen maar om werk.
Kijk eens om je heen
Natuurlijk, ook hier moet de schoorsteen roken. We moeten met z’n allen gewoon hard werken om ons geld te verdienen, dat spreekt voor zich. Tenslotte willen we allemaal aan het eind van de maand ons salaris hebben. En ja, dat is enorm belangrijk. Maar wat ik wil meegeven: er is meer dan dat. Kijk af en toe eens om je heen. Zie eens hoe het echt gaat met de mensen in je omgeving. Zo maken we samen de wereld een beetje kneuteriger.
Ook zin in IT met persoonlijke aandacht?
Lijkt het je ook wel wat om een IT-partner te hebben die blij wordt van persoonlijke beleving en service? Neem contact met me op via het contactformulier, of bel naar 0168-700501. We leren je graag kennen!